Думка про вас як про терапевта, і про те, який ви демонструєте намір щодо стосунків з клієнтом в перші хвилини зустрічі складається зі стилю вашого одягу, обстановки та інтер’єру вашого кабінету. Від цього залежатиме і зворотнє відношення клієнта до психотерапевта.
Варто уявити, що ви клієнт, що прийшли на прийом. Уявіть всі образи і звуки, які ви побачите і почуєте, перед тим як ви ввійдете в двері. Увійдіть в свій кабінет, так якби ви були клієнтом, і відзначте, що ви бачите і яке у вас від цього враження. Дайте собі відповіді на питання:
Багато консультантів знають, як це - приходити на сесію, повним турбот і тривог, які не дають повністю перебувати з клієнтом. Це зменшує ступінь вашої присутності в сесії, вашої справжньої відкритості і здатності слухати клієнта. Безумовно, деякі з цих відчуттів можуть стосуватися до терапії, інші ж повинні бути винесені за дужки як неадекватні. Корисно привчити себе виконувати перед приходом клієнта вправу на заземлення:
- Відчуйте вагу свого тіла на стільці, відчуйте свої ноги на підлозі.
- Усвідомте своє дихання, відзначте, поквапливе воно або повільне.
- Усвідомте всі напруги в тілі, усвідомте, тече енергія вільно або її протягом порушується жалем про минуле і очікуванням майбутнього. Чого більше: почуттів, відчуттів або думок?
-Усвідомте, які з ваших турбот і тривог не належать до майбутньої сесії, і знайдіть спосіб винести їх за дужки.
- Постарайтеся назвати те, що відбувається всередині вас і дозволити цьому статися.
- Зосередьтеся на оточуючих вас образах і звуках і на відчутті самого себе.
-Побудьте цілком в теперішньому моменті, унікальному моменті часу.
Далі варто: