Об'єктом дослідження в балінтовській групі є стосунки «лікаря” та “хворого”. Часто в цих стосунках пацієнт переносить на психотерапевта певні відносини, емоційні та поведінкові стереотипи, які схожі з його ставленням до об'єктів свого реального життя.
Аналіз цих стосунків дає можливість більш повно зрозуміти клієнта у всьому різноманітті його зв'язків і взаємодій з реальним світом. Це, однозначно, сприяє підвищенню ефективності терапії.
У той же час психотерапевт в своїй практиці нерідко зустрічається з ситуаціями, які є для нього фруструючими. Психотерапевт може прояснити свої почуття і ставлення до клієнта і то, як він насправді сприймає його.Тому психотерапевту необхідні опрацювання зазначених феноменів та отримати новий досвід в колі колег. Це також можливість пройти навчання під керівництвом супервізора.
Отримати когнсультцію у психотерапевта.
- Дискусія починається з опису декількох випадків, які пригадуються. Спочатку повідомляються додаткові відомості про вже відому групі ситуацію. Як випадок може бути кваліфікована навіть коротка зустріч з клієнтом, якщо вона, на думку психотерапевта, становить інтерес.
- Група та доповідач намагаються визначити суть стосунків між клієнтом і психотерапевтом за допомогою коментарів та вільних асоціацій з приводу даного випадку.
- Супервізор, як ведучий групи вивчає цей процес, спрямовує і стимулює його, робить висновки та дає інтерпретації.
- В умовах довгострокового групового процесу виявляються несвідомі аспекти відносин, що виникають з «перенесення». Вони проявляються психотерапевтом як на рівні клієнта, так і на рівні колег. Тому це є навчальним процесом, і процесом відносин.
- Для балінтовських груп немає необхідності в підготовці доповіді, у відновленні в пам'яті та документуванні епізоду з обговорюваного випадку. Більш продуктивними є спонтанні розповіді, так як аналіз забутих важливих деталей часто дає цінну інформацію для виявлення «сліпих плям». Розповідь будується у вільній формі без обмеження у часі і її не перебивають. Далі ведучий допомагає сформулювати питання по викладеному матеріалу таким чином, щоб вони були сконцентровані на взаєминах психотерапевта та клієнта, а не на технічних деталях сесії.
- Завдання ведучого утримати групу від «сповзання» до клінічного розбору питання «Що треба робити з пацієнтом?». А також утримати від зсуву спрямованості роботи групи в сторону особистісної психотерапії, викликаної емоційною залученістю учасників групи.
- Супервізор важливо стежити за фокусом обговорення консультант-клієнт і не допустити виникнення групової дискусії.
- На закінчення слово надається психотерапевту для дачі зворотного зв'язку.
-